isimsiz



Join the forum, it's quick and easy

isimsiz

isimsiz

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

yok


    Düello Sistemimiz~

    Sténly Jack Widmore
    Sténly Jack Widmore
    Dükkan Çalışanı


    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1061
    Yaş : 29
    Taraf : Aydınlık^^
    Rp Partneri : Enrichetta *
    Patronus : Akrep
    Yetenek : baftirikler damer...
    Kan Saflığı : Safkan
    Lakap : Kaptan
    Tanınmışlık : 15

    Düello Sistemimiz~ Empty Düello Sistemimiz~

    Mesaj tarafından Sténly Jack Widmore Salı Tem. 14, 2009 6:25 pm

    Arkadaşlar genel olarak RP sitelerinde bulunan düello sistemlerini incelediğinizde ya RP ve hıza, ya da şansa dayalı olduğunu görürüz. Bu da - her halükarda - haksızlık yaratır. Örneğin yazımı yavaş ama RP kalitesi güzel olan biri var. Bir de hızlı yazan fakat dandik dundik betimlemeler yazan, imla kurallarına dikkat etmeyen biri var. İlk el A kişisi (RP kalitesi güzel olan) bir şekilde yetiştirdi. Sonra ikinci el B kişisi (RP kalitesi kötü olan) Avada Kedavra büyüsünü uyguladı. A kişisi yetiştiremedi ve öldü. Siz A kişisi olsanız isyan etmez miydiniz ? Ancak gördüğüm kadarıyla kimse isyan etmemiş ve isyan etmiyor ki 5 dakika 6 satır, 6 dakika 5 satır gibi abidik sistemler kullanılıyor. Sırf zar sisteminde ise iyi RP yazan ve kötü RP yazan arasında bir fark olmuyor. Aslında oluyor fakat ömrü boyunca 20’lik zara değmemiş – bu tanım için Anthony ( Emre ) arkadaşıma teşekkür ediyorum - DM arkadaşlar bunu uygulamıyor. Neyse FRP ve RP’yi fazla karıştırmayayım. Şimdi arkadaşlar bizim sistemimizde herkes hakketiğini alacak fakat, işin içerisinde şans faktörü de olacak. Öncelikle modifier sistemini kullanacağız…

    Modifier Nedir?
    Modifier atılan zardan çıkarılan yada eklenen sayıdır. Ekleniyorsa bonus, çıkarılıyorsa penalty olarak adlandırılır. Daha çok FRP ile alakalı bir terimdir. Fakat dayanamayacağım en önemli bonusu söyleyeceğim ; ability modifier. İsminden anlaşıldığı gibi – hadi ya? – statlara etki eder. Fakat konumuzla alakası olmadığı için bu kısmı göz ardı edebilirsiniz. Genel kültür olsun diye söyledim. Ortamlarda anlatıp hava atarsınız – hehe -. Sizinde çok iyi anladığınız gibi zarlı sistem ve modifier kullanacağımız için size bunları anlatıyorum. 100’lik zar kullanacağım. Zarları atmadan önce RP’nin modifierini belirleyeceğim. Çıkan zardan çıkaracağım. Duruma göre kendim yazacağım programı – ehm havamı da atıyorum - . Her neyse sonuçta az çok belli oldu sistemimiz. Şimdi size Modifier’ları neye göre belirleyeceğimi anlatmak istiyorum. Kabaca listeleyecek olursak şöyle bir liste çıkacak ortaya ;
    Yeterli Uzunluk
    Betimleme
    İmla Kurallarına Uygunluk
    Renklendirme
    Akıcılık


    Yeterli Uzunluk : Aslında uzunluk sizin rp'nizin iyi ya da kötü olduğu hakkında bir şey göstermez.Ama yine de eğer rp'nizi kısa yaparsanız kimsenin ilgisini çekmez ve RP sıkıcı bir hal alır. Uzun yazdığınız sürece hem başkaları tarafından örnek gösterilirsiniz hem de herkesin rp yapmak istediği biri olup çıkarsınız.Rp'nizi uzatmak için duygu düşünce ve karakterinizin hareketlerini ekleyebilirisiniz. Ancak bu sakız gibi olmamalı. Uzattıkça kalite düşmemeli, ya yerini korumalı ya da artmalı. Bu arada uzun rp yapacağım diye abidik gubidik şeyler yazmayın. Eğer yazacakarınız bittiyse o şekilde gönderin. Fakat hala betimlenecek, anlatılacak şeyler olduğunu düşünüyorsanız, fazla abartmadan yazmaya devam edin … Wink


    Betimleme : Şimdi sevgili arkadaşlar bu kelimeyi sürekli duyduğunuza/okuduğunuza eminim. “Ay betimlemelerin çok zayıf, işte yetersiz betimelemelerin var, betimlemeler yerinde olmamış.” gibi aptal aptal laflar edilir genellikle RP’leriniz yorumlanırken. Ama bir Allah’ın kulu da nasıl yapılacağını anlatmaz. Ben yaklaşık olarak bir ilki ( hehe ) gerçekleştiriyorum ve size düzeyli betimlemeyi anlatıyorum! Ama önce betimlemeyi anlatmam lazım. Betimlemenin eş anlamlısı tasvirdir. Bir mekanı veya bir nesneyi anlatmak diye kabaca tanımlayabiliriz. Olayı şöyle örnekleyeyim. “ Masada duran kırmızı elmayı alıp ısırdı.Birden çok mutlu olmuştu.” Makul bir RP değil mi? Ama birde şunu okuyun ;
    “Masada duran kan kırmızısı, yeşil yapraklı ve kahverengi sapı olan elmayı eliyle bir topu tutarmışçasına kavrayıp ağızına götürdü ve bir ısırık aldı. O anda sanki ölümsüzleşmiş ermiş gibi hissediyordu.Hatta tabiri caizse nirvanaya ermiş gibiydi.” Yani bahsettiğim şey şu ; o madde, o olayla alakalı tüm ayrıntıları anlatın. Fakat okuyucuyu sıkmayın. Muhtemelen benim yazdığım ikinci örneği okurken sıkıldınız. Çünkü mizahi bir yön katmadan anlattım. Ancak RP’lerinize fazla abartmadan mizahi unsurlar katarsanız inanın okuyucunuzuzn daha da hoşuna gidecek. Bunu da bir dipnot olarak söyliyeyim.

    İmla Kurallarına Uygunluk : Burada neden bahsettiğimi bilmeyen varsa, Boğaz Köprüsü ücretsiz ve halka açık. Oraya yönlendiriyorum kendisini. Ayrıca bunu incelerken şapkalı harflere dikkat etmeyeceğim. Kasmayın kendizi Very Happy

    Renklendirme : Aslında bunu yazıp yazmamak konusunda kararsızım fakat RP’nizin göze hoş görünmesi için bunu yapmanız gerekir. Fakat aptal aptal renk birleşimleri yapmayın, inanın boşken daha hoş görünür Wink (Sadece konuşmaları renklendirseniz yeter. Ama daha çok puan istediğinizi söyleyip tüm RP’yi güzel bir şekilde renklendirirseniz puanı da kaparsınız Very Happy )

    Akıcılık : Geldik en önemli fakat en kısa anlatacağım kısımlardan birine. Şimdi beyler akıcılığın ne olduğunu geniş geniş açıklamayacağım fakat bir bahsetmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Örnekleyelim. Şimdi eğer RP’nizde bir paragrafta seksen çeşit konuya yer veriyorsanız, paragraflara bölmüyorsanız, bir kere o RP’den medet ummayın. Size tavsiyem RP’ye başlamadan önce olayı minimum olarak 5 paragrafa bölün. Şöyle listeleyeyim o paragrafı ;
    1.Paragraf : Başlangıç [Örneğin RP’de dondurmacıda arkadaşınızla buluşacaksınız öğle yemeğinde. Öğle yemeği olmadan, çalışıyorkenki kısmı burada yazın.]
    2.Paragraf : Başlangıç bitimi, aksiyonun başlaması [İşinizin bitmesi ve dondurmacıya doğru gitmeniz]
    3.Paragraf : Asıl aksiyon [ Dondurmacıya varıp arkadaşınızla buluşmanız.]
    4.Paragraf : Aksiyona devam
    For Men [ Eğer arkadaşınız bayansa ve ona ilginiz varsa ilan-ı aşk Very Happy ]
    For Women [ Eğer arkadaşınız erkekse ve size ilgisi varsa teklif almanız Very Happy]
    5.Paragraf : Aksiyon bitimi, evlere dağılış
    For Men [ Öpüşüp, koklaşıp kızı eve götürme]
    For Women [ Öpüşüp koklaşıp, oğlanın evine gitmek]
    (Not 1: Tabi oğlana tokat atmazsanız, veya kızdan tokat yemezseniz olası RP bu Very Happy
    Not 2: Ayrıca paragrafların yanına yazdığım bütün şeyler mizahidir. İsteyen uygulayabilir karışmıyorum.
    Not 3: Ben genellikle 5 paragraflık sistemi uyguluyorum. Yazdıktan sonra ayrıntılar için paragraf ekleyebilirsiniz. Tavsiye ederim)

    Düeollolarda Can Sistemi
    Şimdi arkadaşlar nasıl RP yazacağınızı anlattık. Sıra geldi zurnanın zırt dediği yere. Öncelikle düelloda ölüm olup olmadığının eşler belirleyecek. - Sevgili Fatih adminimzie çok yalvardım fekat izin vermedi direk ölümlü olmasına ! Hadi Fatih’i linç edelim xD – (bkz: bu mesajdan sonra banlanmak) Şimdi yukarıda anlattım o kadar zar atılacak işte Modifier eklenecek yada çıkartılacak, büyük olanın büyüsü işe yarayacak da bu düello nasıl son bulacak? Anlatayım, şimdi herkesin düello başında 33 HP’si(Heal Point – Yaşam Puanı) – kusura bakmayın İngilizce’si ile yazıyorum yılların FRP alışkanlığı,- olacak. Ama dedikki 100’lük zar atılacak? Nasıl olacak bu iş? Şöyle. Diyelim Modifier’la filan X kişisinin zarı 50 Y kişisinin 75. Fark ne kadar? 25. Elbette 25 çıkarmayacağım. 20’ye böl, 2,5. Ama 2,5’ta çıkartmayacağım. Ondalıklı sayıların istisnasız hepsini bir üst birliğe yuvarlayacğım. Yani 2,5 3’e, 9878464132,5465413546 9878464133’e gibi… Bu şekilde 0’ı tüketen ilk kişi yenilecek. Ben düello genelinde zaten hasarları açıklayacağım. Düello sonunda da kişilerin gördüğü zararların hepsini açıklayacağım. Sonra isteyen gidecek şifacıya heal bastırıp tekrar 33’ten başlıyacak. Ancak heal bastırmak için hasara göre belli bir süre kadar RP yapmamak gerekiyor. Rp yapılsa bile yataktan kalkılmadan filan… (En fazla 3 gün) Ancak eğer düello ölümlü ise öldü derim. Ölme olmayan düellolarda maksimum hasar için kol bacak kopartıp yanınızda götürürsünüz. Daha kol bacak diktirme konusunu konuşmadık. Ancak onun için ayrı bir sistem yazarım. Rahat olsun siz ! Burada verdiğim tavsiyeleri, sadece düello RP’leri için değil, tüm genel RP’leriniz için verdim. Umarım uygulayıp sitemizin/sitenizin kalitesini artırsınız. Benden şimdilik bu kadar. Sorularınız ve görüşleriniz için ; kendinize saklayın lan görüşlerinizi, daha iyisini yapabilecek varsa yapsın demeyeceğim elbette. Özel mesaj yoluyla veya adminlere söyleyerek bana ulaşabilirsiniz Very Happy Hadi görüşürüz,
    Her bi hakkı saklıdır valla, yeminlen!
    İbrahim Karaaslan aka Walter aka
    Çatalak aka Walter SJ Andrews
    Sirius “Padfoot” Black aka Jantuğ arkadaşıma
    Yeterli Uzunluk kısmındaki yardımlarından ve
    Her zaman yanımda olduğundan dolayı
    Teşekkürlerimi iletiyorum.
    Bir de Drauglin aka Alper arkadaşıma
    Teşekkür ediyorum her konuda (…)
    Not: Kırmızı renkli yazılmışların hepsi benim!
    **** Sistem için İbrahim' e kocaman teşekkür ediyoruz =)
    **** DM alımlarıyla ilgili açıklamayı kendisi yapacaktır^^

      Similar topics

      -

      Forum Saati Perş. Mayıs 02, 2024 3:15 pm